GRUPA MALBORK

KLUB BIEGACZA

MAJÓWKĘ CZAS ZACZĄĆ !!! ... Sobota 28.04.2018. Rano, 9:00, wyruszyliśmy zwartą drużyną by po raz pierwszy w tym roku obiec Malbork. Tak rozpoczęła się VI edycja "Biegu Po Twierdzy Malbork". Jest to impreza cykliczna, odbywająca się dwa razy w roku (wiosną i jesienią) dla wszystkich lubiących wyzwania, przygodę ale przede wszystkim dobrą zabawę w zwariowanym towarzystwie. "Twierdza" nie jest wyścigiem, nie biegniemy by uzyskać jak najlepszy wynik, tempo dostosowane jest do całej grupy. "Twierdza" to impreza dla każdego, zarówno początkującego jak i zaawansowanego biegacza.

Cała trasa podzielona jest na 3 etapy po 10-12km każdy. Bez problemu można dołączyć do grupy w trakcie trwania biegu, jak i wcześniej wrócić do domu, biegniemy wokół miasta. Pokonanie całego dystansu (ponad 30km) daje niebywałą satysfakcję, bo bieg nie należy do łatwych. Zróżnicowanie terenu, sporo przewyższeń oraz odcinków specjalnych mocno "wchodzi" w nogi. Dodatkową atrakcją są instalacje obronne z czasów I i II wojny światowej. Większość trasy przebiega w pobliżu schronów i fortów, obiekty są dostępne do zwiedzania. Jest ich naprawdę sporo. Kawał realnej historii na wyciągnięcie ręki. Biegniemy w terenie, po polach i w lesie, uciekamy jak najdalej od asfaltu, prawdziwy trail.

Wiosenną edycję biegniemy zawsze w odwrotnym kierunku niż jesienną, a co za tym idzie jest trochę łatwiejsza. Zbiórka o 9:00 na parkingu Centrum Aktywnego Wypoczynku, nie tak jak do tej pory przy kasach zamkowych. Ta zmiana pozwoliła na lepszą organizacje depozytu, można też spokojnie zostawić auto na czas biegu. Z CAW ruszyliśmy w kierunku zamku, przy przystani kładką na drugą stronę Nogatu, krótki przystanek na tradycyjną fotkę z widokiem na zamek, potem polnymi drogami czerwonym szlakiem przy wale przeciwpowodziowym, aż do śluzy na Rakowcu. Tam przedostaliśmy się po raz drugi przez rzekę. Na końcu 1 etapu / Pisaki (po 10km) pożegnaliśmy część ekipy. Dalej szutrowymi drogami tuż przy płocie lotniska dotarliśmy na Nową Wieś, przy okazji zgarniając Piotra czekającego przy drodze krajowej 515.

GALERIA FOTEK Z TRASY ... CHCESZ OBEJRZEĆ ..KLIKNIJ SOBIE

Na Nowej Wsi czekał na nas pagórkowaty odcinek wśród okolicznych pól i łąk z małą niespodzianką tzn. z przepiękną panoramą jeziora Dąbrówka i siłowni wiatrowych na horyzoncie. Odkryty przypadkowo, bo pomyliliśmy drogę. Jesienią tam wrócimy, bo widoki są obłędne. Od przystanku kolejowego Gronajny (tradycyjna fota w windzie + dłuższy IZO postój) , bocznymi drogami i skrótem prosto przez pole dotarliśmy na Wielbark (z krótkim pit-stop'em na zimną herbatę z cytryną u Doti Molek). Ostatni odcinek, leśny, z zapierającym dech w piersiach widokiem na dolinę Nogatu oraz krętą ścieżką wśród wąwozów. Finisz bulwarem z zamkiem krzyżackim w tle. Koniec naszej wyprawy w tym samym miejscu skąd ruszyliśmy kilka godzin wcześnie czyli na parkingu CAW.

W tym roku trafiliśmy w idealna pogodę, wiosnę, budząca się do życia roślinność. Na trasie było bardzo sucho, odcinek leśny bez pokrzyw... Idealnie, sielanka. Na starcie, co bardzo cieszy, pojawiło się sporo dziewczyn ( Monika, Martyna, Paulina, Marta i Beata). Dziewczyny podjęły wyzwanie, prawdziwe twardzielki. W tym roku oprócz naszych malborskich biegaczy mieliśmy również gościa z 3miasta (pozdro Robert ), podobało się, obiecał, że wróci jesienią. Kilka osób zadebiutowało i przebiegło z nami swoje pierwsze 30km+ (Tomek & Beata). Na naszej nieoficjalnej liście "Zdobywców Twierdzy" pojawiła się kolejna kobieta, która przebiegła pełen dystans, Beata Kmieć - Brawo

Po biegu tradycyjne spotkanie integracyjne, a że sezon majówkowy się rozpoczął .. no to wiadomo, trzeba było odpalić grilla. Ładowanie węgli w każdej postaci by wyrównać utracone kalorie. Zabawa do samego wieczora. Kolejny "Bieg Po Twierdzy Malbork" ... już niebawem, jesienią wrócimy na trasę.  Wszystkim biorącym udział w naszym wydarzeniu dziękujemy za przybycie i zapraszamy na kolejne odlotowe imprezki z GM. Z nami nie będziecie się nudzić, a sezon dopiero się rozkręca. Wieczorynki w każdą środę o 19:00, Nocny Trail, "Parkowa 5" we wrześniu, Bieg Sylwestrowy w grudniu i wiele, wiele innych mniejszych eventów. To wszystko w Malborku.

Zapraszamy i do zobaczenia. RUN4FUN

INFO - Pliki Cookies

UWAGA! Nasz serwis używa cookies w celach statystycznych

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich zapisanie w pamięci urządzenia. Czytaj więcej…