foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

GRUPA MALBORK

KLUB BIEGACZA

Zapraszam do zapoznania się z propozycją cyklu treningowego przygotowującego do startu w zawodach na dystansie 5 - 10 km. Przygotowanie do obu dystansów, ma wiele cech wspólnych, dlatego proponowane akcenty są podobne, określone dni treningowe wymagają jednie zmiany pokonywanego dystansu. Wyjątkiem są przebieżki i podbiegi, te odcinki biegamy tak samo lub bardzo podobnie. Podstawą do jego skutecznej i bezpiecznej realizacji jest umiejętność pokonania na treningu bez odpoczynku na marsz około 30 - 50 min, czyli minimum to zrealizowanie planu dla początkujących. W proponowanym cyklu znajduje się pięć jednostek treningowych w tygodniu, do realizacji w zależności od samopoczucia i zaplanowanego dystansu do startu w zawodach. Docelowy start należy zaplanować w 10 tygodniu jego realizacji, użyte w planie skróty i znaczenia zawarto w Treningowe ABC - LINK.  Należy również wziąć pod uwagę fakt, iż nie ma planu doskonałego dla wszystkich, trzeba bacznie słuchać swojego organizmu i obserwować jego reakcje na różne bodźce treningowe, bardzo dobrym pomysłem jest założenie dzienniczka treningowego. Przystępując do realizacji jakiegokolwiek planu należy również uwzględnić czy zależy nam tylko na ukończeniu dystansu, czy może na poprawie wcześniej osiągniętego wyniku. Jego realizację i wprowadzanie zmian należy oprzeć głównie o własne doświadczenie, poziom sprawności i możliwości organizmu.

 

WIĘCEJ...

INFO - Pliki Cookies

UWAGA! Nasz serwis używa cookies w celach statystycznych

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich zapisanie w pamięci urządzenia. Czytaj więcej…

Zrozumiałem